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Autor Thema: neues WinUAE :-)  (Gelesen 67099 mal)

Retro-Nerd

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Re: neues WinUAE :-)
« Antwort #150 am: 01.07.2013, 01:07 »

Benutze mal die Direct3D Scanlines, bei Display -> Line Mode "Double" auswählen. Die D3D Scanlines werden unter Filter -> Extra Settings -> Scanline Opacity (0-100%) ausgewählt. Die Scanline Größe kannst du mit den 1:1, 2:1, 2:2 etc Einstellungen bestimmen. D3D muß aber als Renderer auch ausgewählt sein. Zu finden unter Miscellaneous -> Graphics API. Dazu unter Filter noch "Auto Integer Scaling" auswählen.

Was hast du für einen Monitor? Bei LCD/TFT sollte man immer die höchste = einzige native Auflösung wählen, bei Röhren ist das ja egal. Wobei bei einer 4:3 Auflösung wie 1024x768 keine Aspekt Ratio Korrektur mehr nötig ist, 128:75 wäre da auch falsch. Bei Wide Screen Monitoren ist eine 4:3 Korrektur immer richtig.
« Letzte Änderung: 01.07.2013, 02:13 von Retro-Nerd »
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Re: neues WinUAE :-)
« Antwort #151 am: 01.07.2013, 09:21 »

Was hast du für einen Monitor? Bei LCD/TFT sollte man immer die höchste = einzige native Auflösung wählen, bei Röhren ist das ja egal. Wobei bei einer 4:3 Auflösung wie 1024x768 keine Aspekt Ratio Korrektur mehr nötig ist, 128:75 wäre da auch falsch. Bei Wide Screen Monitoren ist eine 4:3 Korrektur immer richtig.

Ah! Super!  Danke!   :juhu:

Der Regler unter Scanlines Opacity regelt die Darstellungsstärke der Scanlines. Das habe ich gesucht. Ich finde die 1:2 Auswahl mit Darstellungsstärke von 20 am passendsten. Kommt dem Original Amiga-Monitor nahe, oder?

Kommen wir mal zum Vollbild-Widescreen-Modus. Bei meinem Laptop habe ich 1366x768. Ich möchte gern mal Fate - Gates of Dawn spielen. Das Bild kommt zwar zentriert, aber klein rüber. Wenn ich aber diese Einstellung nehme:

Display mit "Full-Windowed" 1024x768 und bei Filter "Automatic Scale", sowie unter Aspect Ratio Correction "128:75" habe ich zwar Vollbild, nur sieht das etwas verwaschen aus und die perspektivische Darstellung ist natürlich nicht ganz korrekt.

Gibt es nun eine Möglichkeit, das Bild auf voller Widescreen-Größe zu ziehen mit der "einigermaßen" richtigen perspektivischen Darstellung?


...wie kann man bei WINUAE beim Spiel Lionheart das flackernde Wasser beseitigen?

...und nur mal so aus Neugier ohne Nutzen, benutzt Du die deutsche *.dll Datei für Sprache in WinUAE, oder die englische?
« Letzte Änderung: 01.07.2013, 13:29 von Commodus »
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Re: neues WinUAE :-)
« Antwort #152 am: 01.07.2013, 13:49 »

Wenn dein Laptop eine 1366x768er Auflösung hat solltest du in WinUAE auch nur die wählen und nichts anderes. Jede andere Auflösung als diese wird automatisch hoch-oder runtergerechnet bzw. interpoliert, dass sieht furchtbar aus. So würdest du ja auch nicht Windows betreiben. Und bei Filter hatte ich dir ja schon "Auto Integer Scaling" nahegelegt, das sieht dann immer richtig aus. Als Aspekt Ratio Korrektur ist 4:3 auszuwählen, da die Amiga Spiele ja für ein 4:3 Bildschirm gemacht wurden.

Wenn du aber wirklich "Automatic Scale" als Skalierung wählen möchtest, dann ist bei der Aspekt Ratio Korrektur "Automatic" richtig. Dann werden die schwarzen Balken um die Spiele, die Amiga Spiele fast immer hatten, entfernt. Reine Geschmackssache, mir gefällt das nicht. Das wirkt zu stark aufgepixelt.


Ich habe einen FullHD LED Monintor in 1920x1080, das sieht dann mit "Auto Integer Scaling" so aus.



Zu Lionheart: Da flackert bei mir das Wasser nicht, da sehe ich nur eine Animation. Was wirklich flackert ist der Regenbogen Farbverlauf, da der Interlaced ist. Das kann man mit der Taste "I" abstellen. Eine Sprach DLL nutze ich nie. Manche Übersetzungen von Technikbegriffen klingen da eher grausam.

 
« Letzte Änderung: 01.07.2013, 14:06 von Retro-Nerd »
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Re: neues WinUAE :-)
« Antwort #153 am: 02.07.2013, 12:29 »



Zu Lionheart: Da flackert bei mir das Wasser nicht, da sehe ich nur eine Animation. Was wirklich flackert ist der Regenbogen Farbverlauf, da der Interlaced ist. Das kann man mit der Taste "I" abstellen.
 

Das mit dem "I" zum Abstellen des Interlaced-Modus kenne ich, aber die Wasseroberfläche flackert bei mir, egal welche Einstellung ich vornehme (selbst mit den WINUAE-Vorkonfigs).

Ich bin jetzt dazu übergegangen auf Widescreen zu verzichten und finde nun Vollbild (statt Ganzes Fenster) unter Display, sowie Auto Integer Scaling, 4:3 Seitenverhältnis am besten und entscheide von Game zu Game, ob ich den Screen nach oben und unten hin mit Autom. Größenanpassung etwas aufblase. Aber gerade Turrican 2 sieht im Breitbild einfach grausam aus.


Nochmal 3 Fragen zu um neuen WINUAE:


1. Was hat es eigentlich mit dieser Zyklus-Exakt Einstellung unter CPU auf sich? Bei Lionheart gibt es mit dieser Einstellung bei mir einen deftigen Absturz.

2. Und was ist der Unterschied zwischen Fast-Ram und Z3-Fastram? Ist es ratsamer immer den Z3-Speicher zu aktivieren?

3. Unter Ram kann man ja noch zig Speichereinstellungen vornehmen (A4000). Gibt es Spiele die davon profitieren?
« Letzte Änderung: 02.07.2013, 12:32 von Commodus »
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Re: neues WinUAE :-)
« Antwort #154 am: 02.07.2013, 12:52 »

Sofern du mal unter Quickstart das Amiga 500 Model (most common) auswählst, den Compatibility Slider ganz nach links = Best Compatibility ziehst und unten bei Mode = Start in Quickstart Mode auswählst hast du die kompatibelste und genaueste A500 Emulation. Lionheart ist da eigentlich kein Problem, vielleicht mal eine andere Version ausprobieren. Das ungecrackte Original (das Spiel hatte nie einen Kopierschutz) lief bei mir immer einwandfrei. 

Zu 1: Wieder der Name schon sagt, die CPU wird Cycle-Exakt emuliert. Genauer und kompatibler geht es nicht. Das wird aber beim Quickstart auch so gesetzt.

Zu 2: Fastram geht nur bis 8 MB. Z3 Fastram war dann für die Desktop Amigas, die Zorro 3 Steckplätze hatten. Die gingen wohl damals bis 256MB, WinUAE kann sogar 1 GB adressieren. Für Diskettenspiele macht Z3 Fastram nicht viel Sinn. Eher für Workbench Anwendungen oder Spiele mit hohen Speicheranforderungen, wie einige Amiga CD Spiele. Allerdings reichen die normalen 8 MB Fastram fast immer aus. 512 KB Chipram und 512 KB Slowram reichen für sehr viele Amiga Spiele. Bei neueren ist es manchmal ratsam, wenn es Abstürze/Gurus gibt, mal 1 MB Chipram und 512KB Slowram zu setzen.

Zu 3: Solltest du ignorieren, ist nicht so wichtig.
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Re: neues WinUAE :-)
« Antwort #155 am: 02.07.2013, 13:03 »

Lionheart ist da eigentlich kein Problem, vielleicht mal eine andere Version ausprobieren.

Ja, meine Version ist mit Trainer (den ich eigentlich nicht braucheB)


Ich sage mal Danke für die ganzen wertvollen Tips!  :oben:
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Re: neues WinUAE :-)
« Antwort #156 am: 02.07.2013, 13:07 »

Ich kann da wieder nur auf FS-UAE verweisen. Da brauchst du dich nicht mehr mit Konfigurationen rumschlagen. Das übernehmen andere für dich.  :)

LINK
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Re: neues WinUAE :-)
« Antwort #157 am: 05.12.2013, 18:51 »

Zitat
WinUAE 2.7.0 released. http://www.winuae.net/

New features:

- Cirrus Logic SVGA chip based hardware graphics board emulation.
- Use graphics board in emulated Amix, Linux, NetBSD and others.
- Use native CyberGraphX, Picasso96 and EGS RTG software in emulation.
- Emulates following boards: Picasso II, Picasso II+, Picasso IV (flash rom image required), Piccolo, Piccolo SD64 and EGS-28/24 Spectrum.
- Text mode is also emulated (Linux/NetBSD etc.. text console support)
- Based on QEMU Cirrus Logic emulation.
- SCSI tape drive emulation.
- Can install Amix without hacks.
- Both reading and writing supported.
- Works also with most backup software that supports tape drives.
- SLIRP user mode NAT emulation.
- A2065 and uaenet.device emulation without need for host side
extra drivers.
- 68020 cycle-exact mode emulation rewritten to better match real hardware, accuracy improved, more improvements planned in future versions.
- Added GUI button that opens small disk image information window.
- GUI open log file and open error log buttons added.
- New WiX based installer.

Updates:

- Two new field based interlace options added, reduces interlace artifacts.
- Chipset emulation compatibility improved, more undocumented chipset corner cases emulated.
- Game Ports panel input configuration improved.
- Built-in HRTMon and AROS ROM replacement updated to latest versions.
- Do not wake up all sleeping harddrives if loaded config has mounted physical harddrives (or memory cards) that are not currently connected.
- SCSI HD and CD emulation compatibility improved.
- SCSI HD/CD/TAPE statefile compatibility improved.
- CIA TOD counting is now cycle-exact.
- 68020/030 cycle-exact/prefetch is fully compatible with FPU emulation.

2.6.x bugs fixed:

- Some OFS formatted hardfiles didn't mount.
- Wired XBox 360 pad (possibly others) missed input events.

Other bugs fixed:

- All Input panel events stopped working in some situations.
- RTG mode video recording display size fixed.
- Same game controller was inserted in both joystick ports if loaded config file had non-existing controller in second port.
- Built-in lzx decompressor didn't always decompress last byte of file.
- CD CUE file parsing fix, some images had incorrect CD audio timing.
- Output panel crashed on some systems.
- Crash when system was reset if it caused immediate PAL/NTSC mode change.
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Re: neues WinUAE :-)
« Antwort #158 am: 05.05.2014, 16:57 »

Zitat
WinUAE 2.8.0 released. http://www.winuae.net/

New features:

- Full A4000T and A4091 NCR53C710 SCSI emulation.
- A590/A2091 and A4091 boot ROM GUI selection.
- Separate graphics filter settings for native and RTG modes.
- 256k ROM image inserted in floppy drive emulates A1000 KICK disk.
- Super Card Pro image file support (.scp).
- SLIRP network inbound port support (default: 21, 22, 23 and 80, others can be added by editing configuration file)
- Input panel previously toggle-only events can be optionally set to on and off state, audio/video recording input event added.
- Joystick/joypad can be used to control light pen cursor.

Updates:

- Remaining 68000 cycle-exact mode timing fixes.
- 68000 reading from write-only or non-existing custom register compatibility improved.
- Big chipset edge case compatibility update, for example demos with vertical "copper" bars work perfectly, real hardware glitches in horizontal scaling are now accurately emulated and much more.
- 68040/68060 without emulating unimplemented FPU instructions is now fully compatible with Motorola FPU emulation library, FSAVE special FPU exception stack frames implemented.
- Programmed modes (Super72 etc) now automatically select best fit horizontal resolution and is more compatible with different filter modes, also display positioning is improved.
- Recently dumped Arcadia arcade system ROM images supported.
- Debugger full FPU and 68020+ bitfield, and other previously missing 68020+ only instructions supported in disassembler.
- Magic mouse + mousehack mode now always stops keyboard input when mouse is outside of emulation window, even if window still has focus.

2.7.0 bug fixes:

- Unformatted partition hardfiles didn't mount and had incorrect geometry.
- Resolution autoswitch was not compatible with new interlace scanline modes.
- 68020 CE mode FPU exceptions fixed, broke for example KS 1.3 FPU detection.
- Sound glitches in games that use OCS compatible "fake 60Hz" screenmodes.

Bug fixes:

- Keyboard led indicator state syncronization problems fixed.
- Fixed very rare JIT FPU bug introduced in 1.2.
- Vertical centering works again, improved horizontal centering.
- Full tablet emulation boot guru fixed.
- Graphics glitches in some borderblank and border sprite modes.
- Master floppy write protection setting was not loaded from config file.
- Some narrow AGA modes clipped some pixels from right edge of display.
- A590/A2091 didn't work in all supported CPU modes.
- CPU polled disk reading was unreliable in some situations.

And lots more.
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Re: neues WinUAE :-)
« Antwort #159 am: 17.07.2014, 18:20 »

Nette Spielerei in der aktuellen Beta Version. Ein serielle Nullmodem Kabel Verbindung wird per Software emuliert. So kann man z.B. Lotus II ganz nett per 2 am PC angeschlossenen Monitoren im Vollbild zu zweit zocken, oder eben im Windowed Mode mit zwei offenen WinUAE Instanzen nebeneinander. Gerade mal mit Lotus II auch ausprobiert.  B)


Zitat
Internal serial port (Serial port list has new item, it works if you see [master] in first winuae instance and [slave] in second instance of winuae). Uses shared memory, no latency.

Option to not disable game controllers when inactive in pri&extension panel. (Disabling mouse or keyboard does not make any sense but you can still use joystick to play even if you attempt to use other keyboard or mouse based program at the same time

LINK
« Letzte Änderung: 17.07.2014, 18:20 von Retro-Nerd »
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Re: neues WinUAE :-)
« Antwort #160 am: 17.07.2014, 18:55 »

Nette Spielerei in der aktuellen Beta Version. Ein serielle Nullmodem Kabel Verbindung wird per Software emuliert. So kann man z.B. Lotus II ganz nett per 2 am PC angeschlossenen Monitoren im Vollbild zu zweit zocken, oder eben im Windowed Mode mit zwei offenen WinUAE Instanzen nebeneinander. Gerade mal mit Lotus II auch ausprobiert.  B)

[...]

Ja, klingt nicht schlecht. Aber warum wird nicht endlich eine Online-Multiplayerfunktion integriert, damit man sich über Internet mit einem Kontrahenten messen kann?  :rolleyes: Sowas muss doch technisch möglich sein...  :conf:
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Re: neues WinUAE :-)
« Antwort #161 am: 17.07.2014, 19:27 »

Wird sicher irgendwann auch folgen. Jetzt wo Toni sogar dein völlig überflüssigen Support für das CD32 MPEG Modul mit eingebaut hat scheint nichts unmöglich. Sowas macht er aber immer nur in den Sommerferien/Sommer Urlaub, wie mir scheint.
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Re: neues WinUAE :-)
« Antwort #162 am: 07.08.2014, 21:00 »

Jetzt hat sich Toni Wilen doch breitschlagen lassen eine PPC Emulation einzubauen. Wer schon immer mal wissen wollte wie AmigaOS 4 oder WarpOS aussieht. Naja, keine Ahnung wie kompatibel das derzeit wirklich ist.

Zitat
http://www.winuae.net/files/b/winuae_2900b9.zip

Beta 9: PPC emulation that was supposed to never happen has happened. Sorry

- PearPC PPC emulator core added. Only because it was very easy to add, it may not be compatible enough. (and it isn't, at least not fully compatible, at least it has some unimplemented instructions, some programs or operating system surely won't work)
- PPC disassembler added to debugger ("dp", PPC mode is remembered, use "do" to switch back to m68k)
- Windowed mode status bar shows PPC state (if CyberStorm PPC or Blizzard PPC selected). Shows 4 possible states: STOP (inactive), RUN (executing instructions), SLEEP (low power state, waiting for interrupt), CRASH (CPU emulator detected something bad, like invalid instruction etc)
- BlizzardPPC memory GUI adjustment fixed.
- Fixed 68020/030 CE + fastest possible hang if program executed loop that didn't do any memory accesses.
- 68040/060 CINVx instruction was still disassembled strangely.
- Adjusted 68040/060 "cycle-exact" mode timing, also if data cache is enabled, emulate all data memory accesses as immediate. (until data cache is emulated fully)
- CyberStorm MKII F0 ROM section of flash rom is now flashable. (third party mk2diag flash updater works)
- Blizzard PPC flash rom chip emulation now works correctly (was wrong mapping and wrong flash chip device code..)
- Added special JIT indirect CPU core that supports code execution from non-linear and/or aliased memory. Technically also should allow to emulate A2091/A590 but it still crashes for some reason. (But at least now it executes some ROM code before accessing invalid memory. A2091/A590 is perfect test case because it does not copy driver code from autoconfig ROM to RAM like most other HD controller drivers do, code runs directly from ROM and same memory "bank" also has IO registers)
- Memory allocation source clean up. Can break nearly anything..
- SCSI CD READ CD command didn't read audio tracks 2+.
- Entering debugger forze the emulator if m68k CPU was stopped with STOP instruction and all interrupts disabled.
- NCR53C770 emulation tweaks, fixes netbsd hang. Now it gets unexpected interrupt, no fix available yet.
- Version bumped to 2.9.0

PPC Notes:

- Only a proof of concept currently.
- Automatically enabled when CyberStorm PPC or Blizzard PPC emulation is selected.
- Only PearPC interpretive PPC emulation is currently supported. Speed is totally irrelevant at this point.
- PPC emulator runs in separate thread, it requires special handling with PPC IO accesses, IO accesses are serialized and sent to m68k-side. Plain memory accesses are direct. (This assumes M68K is still doing Amiga housekeeping duties and PPC is mainly used as a co-processor, probably will cause huge performance hit if PPC does everything, for example when running PPC-only operating systems)
- Should be fully m68k JIT compatible, at least in indirect mode.
- Dual core CPU or better required. If you don't have one, you are not allowed to report anything, sorry.
- PowerUP kernel does not work (hardware is not fully emulated). WarpOS appears to work.
- Do not use BlizzardPPC, it has (currently incompatible) PowerUP in flash and it runs at boot.
- Make sure CPU speed is fastest possible. PPC IO access serialization will be slowed down if m68k is waiting for chipset.
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Re: neues WinUAE :-)
« Antwort #163 am: 17.12.2014, 18:55 »

WinUAE 3.0  B)
Zitat
WinUAE 3.0.0 released. http://www.winuae.net/

After (really too) long beta phase, it is finally released. PPC emulation that was supposed to be too pointless to implement is here. Also includes (less pointless but pointless enough) CD32 FMV emulation. And more. Much more.

New emulated hardware:

- PPC CPU emulation. CyberStorm PPC and Blizzard PPC boards emulated using QEMU PPC core, on-board SCSI supported.
- Other accelerator boards emulated (Blizzards, CyberStorms, Warp Engine, TekMagic, A2630), including on-board SCSI if available.
- More SCSI expansion boards emulated (Fastlane, Oktagon, Blizzard Kit IV)
- CD32 Full Motion Video cartridge emulation.
- CDTV-CR emulation.
- A590 XT hard drive emulation.

New features:

- Show on screen message when disk or CD is inserted or ejected or input device is autoswitched.
- Added null serial port mode that connects two WinUAE instances running on same PC.
- Fastest possible CPU speed mode is now available with cycle-exact mode, CPU is fastest possibly, only chip memory and chipset is cycle-exact.
- Immediate blitter is available in cycle-exact modes.
- 68040/060 with more compatible emulates instruction cache, MMU supported.
- 68000/68010 + 32-bit address space is supported.
- Optionally game controllers can be kept active when WinUAE does not have focus.
- Implemented secondary Z2 RAM board, for example 6M Z2 RAM + 2M Z2 RTG board combination is now possible.
- Added "history" menu to filesystem, hardfile and tape drive path selection.
- Added CDTV/CDTV-CR/CD32 turbo CD read mode.
- Multiple SCSI controllers can be active simultaneously.

Updates:

- Programmed chipset display modes accuracy improved.
- Uncompressed CHD harddrive image write support.
- Implemented previously unavailable small Z2 RAM board sizes (64k to 512k)
- Z3 board emulation supports official autoconfig space, required when using PPC-only operating systems.
- 68000 cycle exact mode updates.
- Improved cycle counting in 68000 more compatible mode.

Bugs fixed:

- 68060 with "Unimplemented CPU emu" checkbox ticked: 68060 only unimplemented instructions were not emulated normally.
- Screenshot with D3D shader filter enabled always took filtered screenshot.
- SCSI CD READ CD command only worked if audio track was first track of CD.
- Hard reset didn't reset map rom loaded KS ROM data.
- AGA sprites in borders were clipped incorrectly in some situations (2.8.0)
- Autofire always on mode crashed.
- PCMCIA IDE emulation was broken long time ago.
- uanet.device + slirp combination was unusable.
- Directory filesystem statesave support open file path handling fixed.
- AVI audio recording always used PCM mode.

And much more small updates and fixes.
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Re: neues WinUAE :-)
« Antwort #164 am: 08.06.2015, 21:49 »

Zitat
WinUAE 3.1.0 released. http://www.winuae.net/

New emulated expansion hardware:

SCSI controllers:
- A2090/A2090a (ST-506 not supported)
- AdSCSI Advantage 2000
- Archos ADD-500
- C-Ltd A1000/A2000
- GVP Series I (Three models)
- GVP Series II
- Expansion Systems DataFlyer 1200/4000 SCSI+
- HK-Computer Vector Falcon 8000
- J.Kommos A500
- Kupke Golem
- Masoboshi MC-702 (Incomplete)
- Microbotics StarDrive (Clock not emulated)
- Preferred Technologies Nexus
- Protar A500
- RocTec RocHard RH800C (SCSI+IDE)
- SupraDrive (All five models)

IDE controllers:
- ICD AdIDE
- AlfaPower/AT-BUS 508/2008/AlfaPower Plus
- M-Tec AT 500
- Masoboshi MC-302/MC-702 (Incomplete)
- RocTec RocHard RH800C

Accelerator boards:
- ACT Apollo 1240/1260
- DKB 1230/1240
- RCS Fusion Forty
- GVP A3001
- GVP A530
- GVP G-Force 030
- Kupke Golem 030 A500

Video port display adapters:
- Archos AVideo 12
- Archos AVideo 24 (Animation features not implemented)
- Black Belt Systems HAM-E and HAM-E Plus
- Newtronic Technologies Video DAC 18
- Impulse FireCracker 24

Miscellaneous expansions:
- Toccata Zorro II sound card
- Nordic Power v3.2 freezer cartridge
- Pro Access v2.17 freezer cartridge

New features:

- CD, CD32 FMV and Toccata audio are now optionally mixed with Paula audio stream. Sound sync is not lost even when emulation speed changes and sound is included with audio recording.
- Multiple SCSI/IDE expansion boards can be enabled at the same time.
- Floppy sound per-drive empty/disk inserted volume control.
- Added partial A1000 Velvet prototype support. Unfortunately currently no known Velvet boot disks exist.
- GUI Filter panel configurable overscan region blanking.
- Hardfile ATA and SCSI version configuration option.
- Fullscreen GUI option.
- If system has touch screen (Windows tablet for example), touching top of screen more than 2 seconds will open GUI.
- GUI Paths panel portable mode checkbox enabled.
- Configured but disconnected game controller is remembered.

Updates:

- Custom chipset display emulation partially rewritten, many A1000 vs OCS vs ECS chipset undocumented edge cases are now fully emulated.
- AMAX ROM dongle emulation improved.
- CD and disk image volume label is shown in status message bar.
- CPU Idle feature rewritten, lower CPU usage.
- More reliable simultaneous on the fly media insertions/removals.
- Action Replay 2/3 emulation improved.
- Added 1/2, 1/4 and 1/8 filter panel "integer" scaling options.
- Audio master volume is now real master volume control. Paula, CD and AHI are sub-volume controls.
- Optionally disk saveimages can use same directory as parent image.
- More accurate 68000 bus/address error stack frame undocumented fields.

3.0 bugs fixed:

- Some CPU halted conditions caused emulator hang.
- Chip RAM/Slow RAM size change on the fly crash.
- Multiple other crash bugs fixed.

Other bugs fixed:

- Low level SCSI emulation fixes and updates.
- RTG mode screenshots in 16-bit host color depth mode had wrong colors.
- Real CD drive as emulated ATAPI or SCSI returned wrong last block.
- Graffiti corrupted display in non-AGA modes.
- Some programs had shifted display in some configurations (For example Gloom AGA, Worms Directors Cut title screens)
- Picasso IV graphics corruption in OS4 16-bit modes.
- Picasso IV mode switch out of bounds memory access crash (OS41FE).
- Serial port emulation lost characters in some situations.
- Branch FPU instructions didn't work in more accurate CPU modes.
- AVI recording audio/video sync problems fixed.
- Stuck key if "Mouse captured: emulation paused" was ticked.

And much more...
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Rollenspiel Experte Cassidy meint: "Ich stehe sogar nachts auf und zocke Dragon Age Origins im Kettenhemd am PC."
Rektum hat keinen Arsch in der Hose!
Herr Planetfall ist ein moderner Kaspar Hauser.
Greg weiß nix!